Значењето на резултатите од учење во процесот на Националната рамка на квалификации беше тема на дводневната работилница која се одржа на 20 и 21 мај 2015 год. во соработка со Министертсвото за образование и наука и Европската тренинг фондација.
Дефинирањето на резултатите од учење во описот на квалификацијата преставува пристап кој резултира со осугурување на квалитетот на самата квалификација. Преку резултатите од учењето се дизајнираат наставните/студиските програми и посебните програми во образованието на возрасни, се определува наставниот кадар, се дефинира процесот на наставата и учењето, поддршката што се дава на учениците/студентитте/учесниците во процесот на учење, оценувањето, препознавањето и валидацијата на предходното учење. Истите тие помагаат за релавантноста на квалификациите со потребите на пазарот на труд и можност за споредба на квалификациите кои се стекнати во една земја.
На работилницата учествуваа меѓународните експерти, членови на Советодавната група за Еворпската рамка на квалификации во ЕК, г-ѓа Eдварда Кастел Бранко и проф. Миле Џелалија, преставници од Министерството за образование и наука, Центарот за стручно образование и обука, Центарот за образование на возрасни, преставници од средните стручни училишта каде се работи по реформираните програми за тригодишното образование, од државните и приватните факултети, иституции кои спроведуваат образование на возрасни, од занаечиската и стопанската комора и др. Учесниците на работилницата преку презентации и излагања, изнесоа добри практики како ги дефинираа и мерат резултатите од учењето, но истовремено се заклучи дека треба добро да се осмисли пишувањето на резултатите од учење. На работилницата беа презентирани новите документи ,,Процедурата за развивање на квалификации,, Методологијата за вклучување на кваливикации во НРК,, и Протоколот за соработка помеѓу заинтересираните страни вклучени во процесот на НРК.
About the author